Siirry pääsisältöön
eduix
Menu
  • Etusivu
  • global
  • Kirjoittajat
  • Eduix.fi
Menu

Kohti kestävää tulevaisuutta – Agenda2030 -työkalu yhteistyönä Eduixin, Metropolian ja Headain kanssa

Julkaistu 05.01.202105.01.2021 || Kirjoittaja: Johanna Kiviranta
Infograafi kuvaa esimerkinomaisesti tekoälytyökalun toimintaa. Sisältö selostettu kuvan alla.

Kuten viime vuoden päättävässä blogipostauksessa lupailtiin, tälle vuodelle on tulossa todella mielenkiintoisia avauksia ja uusia mahdollisuuksia. Tässä niistä ensimmäinen: Eduix, Headai ja Metropolia Ammattikorkeakoulu ovat yhteistyössä kehittäneet analyysityökalun, jolla voi verrata koulutusten kuvaustietoja YK:n vuonna 2015 määrittelemiin Kestävän kehityksen tavoitteisiin (Sustainable Development Goals, SDG). Työkalu on ensimmäinen laatuaan koko maailmassa.

Lue lisää

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta!

Julkaistu 22.12.202022.12.2020 || Kirjoittaja: Johanna Kiviranta

Olipa vuosi! Uuden vuoden lupauksiimme ei todella kuulunut se, että vältämme mahdollisuuksien mukaan kaikkia kontakteja muihin ihmisiin, tai se, että jokaisen flunssaoireen ilmetessä menemme lääkäriin testeihin. Toisin kuitenkin kävi. Koronan vaikutusten myötä vuosi 2020 osoittautui hyvin erilaiseksi kuin alun perin oli suunniteltu, mutta samalla työmme etenkin korkeakoulusektorin järjestelmien kehittämiseksi jatkui järjestelmällisesti.

Lue lisää

One year onboard Eduix

Julkaistu 15.12.202021.12.2020 || Kirjoittaja: Johanna Kiviranta

While 2020 has been a difficult year for, well, nearly everybody, it has brought many good things with it as well. One of these good things to happen was Lais Oliveira Leite joining Eduix to work as an Education Consultant in the beginning of the year. We took some time to discuss her time here, and what a lovely conversation it was!

Who would you say you are, Lais?

Lue lisää

Developing museums’ resilience by digitizing archives and operations

Julkaistu 12.11.202022.12.2020 || Kirjoittaja: Lais Oliveira Leite

Institutions that store and protect cultural heritage, such as museums and archives, are vital resources for mental health, well-being, social cohesion, and cultural learning. Today, more than ever, the importance of culture and creativity for society is clear. During the Covid-19, those with access to the Internet have constantly resorted to online cultural production provided by institutions and private initiatives. Who, during the past months, has not watched a live session with their favourite singers, read an e-book temporarily available during the months of lockdown, or visited a museum “walking” through its digital corridors in a 360-degree view?

Lue lisää

10 keinoa lisätä turhautumista lomakeasiointiin

Julkaistu 27.10.202027.10.2020 || Kirjoittaja: Johanna Kiviranta

Ollaanpa realisteja. On harvinaista, että täytämme lomakkeita mielellämme, tai että odotamme innolla asiointia, johon kuuluu jonkinlaisen paperisen tai sähköisen lomakkeen täyttäminen. Useimmiten lomakkeita täytetään olosuhteiden pakosta ja lähinnä välttämättömyydestä. 

Lomakkeita vastaanottavien tahojen on syytä muistaa tämä, kun asiointia suunnitellaan. Tilanne ottaa lomakkeen täyttäjää aivoon usein jo etukäteen, ja asiaa ei auta se, että lomakeasiointi voi epäonnistua tai ainakin vaikeutua (lisää turhautumista!) useassa eri vaiheessa. 

Tässäpä 10 asiaa, jotka herättävät lomakeasioinnin asiakkaassa merkittävää turhautumista:

Lue lisää

When I learned that hard work and free time are not mutually exclusive

Julkaistu 20.10.202020.10.2020 || Kirjoittaja: Lais Oliveira Leite

When I arrived in Finland in 2016 to start my Master degree in Education, I was stressed. I had to carry luggage everywhere, buy and arrange furniture, organize University papers, attend meetings with supervisors… I also had to deal with the fact that I was in a new place, far away from home, my family and friends. But I was where I wanted to be and I was familiar with stress.

Lue lisää

Exams in the era of COVID-19

Julkaistu 12.10.202012.10.2020 || Kirjoittaja: Johanna Kiviranta

“We can’t organize the course exam as a mass event with everyone in the classroom. The exam will be organized online. How that happens, well, to me that might be an even bigger mystery than to you. I will get back to this, when we have come up with a solution.” 

Lue lisää

Referenssi: Kuopio – saumaton tiedonkulku

Julkaistu 09.10.202009.10.2020 || Kirjoittaja: Johanna Kiviranta

Kuva: Vicente Serra, Kuopion kaupunki

Täysin sähköiset käsittelyprosessit

Kuopion kaupungin laatu- ja kehityspäällikkö Sirpa Pajulan mukaan Kuopio on saavuttanut merkittävää lisäarvoa E-lomakkeen tuomilla mahdollisuuksilla. Paitsi että kaikki lomakkeet saadaan siirrettyä paperilta sähköisiksi lain vaatimukset täyttäen ja tietosuojaa parantaen,  mahdollistaa E-lomake myös sähköiset käsittelyprosessit, joissa tieto kulkee viranhaltijalta toiselle saumattomasti. Nimenomaan tämä vaiheittainen käsittely tarjoaa verratonta tukea kaupungin prosesseille.

Lue lisää

TAMK – Vuosikymmenten kumppanuus

Julkaistu 02.10.202009.10.2020 || Kirjoittaja: Johanna Kiviranta

“Minulla on kokonaisuudessaan positiivinen kuva yhteistyöstä – ei se näin pitkä olisi ollutkaan, jos ei olisi ollut todella hyvä!”

– Jarmo Sorvari

Molemminpuoleinen arvostus

TAMK ja Eduix ovat olleet kumppaneita korkeakoulusektorin ICT-kehittämisessä jo pitkälle toista vuosikymmentä. “Eduix on luotettava ja pitkäaikainen kumppani”, kertoo TAMKin tietohallinnon ICT-päällikkö Virve Peltoniemi. “Yhteistyöllemme ominaista on molemminpuolinen arvostus. Yhteyttä voi ottaa matalalla kynnyksellä, ja sitä yhteydenottoa aina arvostetaan.”

Lue lisää

Toimintatutkimus lähtökohtana Edudittra-hankkeessa

Julkaistu 30.09.202030.09.2020 || Kirjoittaja: Salla Hanhineva

Perinteisessä tutkimusasetelmassa tutkija on neutraali havainnoija, joka ei vaikuta tutkittavaan kohteeseen tutkimuksen aikana mitenkään. Hajuton, mauton ja läpinäkyvä kuin ilmassa oleva typpi. Tavoitteena on, että tällä taataan tutkimuksen objektiivisuus: havaintojen pitäisi olla samoja havainnoitsijasta (tutkijasta) riippumatta, ja optimitilanteessa joku toinen tutkija voi toistaa tutkimusjärjestelyt ja saada samat havainnot.

Lue lisää

Artikkelien selaus

  • 1
  • 2
  • 3
  • Seuraava

Yhteystiedot

Eduix Oy
Finlaysoninkuja 21 A
33210 Tampere

Yhteydenottolomake
+358 40 5174 899
info@eduix.fi

Tietosuoja

Tietosuojaseloste
©2021 eduix | Built using WordPress and Responsive Blogily theme by Superb