Moro! Olen Niko Kettunen, kolmannen vuoden kauppatieteiden opiskelija Tampereen yliopistosta. Tarinani Eduixille työllistymisestä lähti käyntiin johtamisen opintojen kurssilta, jossa pääsin tekemään ryhmätyötä yhdessä Eduixin toimitusjohtaja Rami Heinisuon kanssa. Kuukausia kurssin jälkeen otin yhteyttä Ramiin, sillä etsin kumppanuuksia Tampere Entrepreneurship Societyn tapahtumille, joita hallitusvastuun kautta olin tuolloin järjestämässä.
Idea kumppanuudesta muuttui lopulta työtarjoukseksi, johon vastasin myöntävästi. Sain heti alusta asti vastuuta, kun sain suunnitella, minkä tuotteen parissa lähden tekemään myyntiä. Urani Eduixilla alkoikin helmikuussa 2024, kun aloitin myyntikonsultin tehtävissä. Verkostoituminen todellakin kannattaa! Koin hyppäämisen B2B-myynnin maailmaan luontevana askeleena oman kehityksen kannalta. Kevään aikana olen oppinut valtavasti Eduixin SaaS-tuotteista ja niiden myynnistä isoille julkisille organisaatioille.
Eduixilla töiden ja opiskelujen yhdistäminen onnistui vaivattomasti. Kevään kuukausien aikana olenkin ehtinyt työskennellä jo usean tuotteen parissa. Samaan aikaan sain valmiiksi oman kandidaatintutkielmani. Aloitin työni Eduixin tytäryhtiö Userix Oy:n kokoelmanhallintajärjestelmä Collecten parissa, jolloin sain heti ottaa vastuuta myyntiprosessien vetämisestä. Päivitin myyntimateriaaleja, tein blogeja sekä vuoden 2024 asiakaskyselyn Collecten käyttäjille. Sain myös ensikosketuksen asiakkaiden kontaktointiin ja tapaamisten sopimiseen.
Collecten lisäksi olen saanut olla osana Aimoan myyntiä. Vastuullani on ollut luottamushenkilöille suunnitellun asiointipalvelun uusasiakashankinta. Työ on sisältänyt lukuisia keskusteluja kuntien, maakuntaliittojen ja hyvinvointialueen päättäjien kanssa. Esittelyjä Aimoasta onkin pidetty kevään mittaan yhä enemmän, ja monelle kunnalle uudistus prosesseissa onkin erityisen ajankohtainen tulevan valtuustokauden vaihtumisen johdosta. Saan olla mukana edustamassa Eduixia myös kuntien digiviikoilla 5.6 ja syksyn kuntamarkkinoilla 18.-19.9.!
Pääaineeni kauppatieteissä on markkinointi, jonka takia markkinointiyhteistyön suunnittelu kumppanimme Folcanin kanssa on ollut erityisen antoisaa. Minut on otettu mahtavasti asiakkuustiimiin mukaan, jonka kautta olen saanut oivallisen katsauksen Eduixin asiakaslähtöisestä tavasta kehittää ohjelmistopalveluja. Laadukas tekeminen vaatii jatkuvaa keskustelua niin asiakkaiden, kuin tuotekehityksenkin kanssa. Eduix onkin auttanut minua kehittymään myynnin ja markkinoinnin ammattilaisena. Katso lisää uratarinoita osoitteesta:
https://eduix.fi/eduix/ura-eduixilla/.